Fa unes setmanes es coneixia la notícia que l’Àgora del Disseny s’instal·larà en la Plaça de l’Ajuntament entre juny i desembre. Per això, la construcció d’aquest pavelló efímer ja ha començat en el taller de l’artista faller Manolo García, encarregat de dissenyar i donar forma al sostre de l’estructura.
El Àgora València comença a prendre forma l’any en el qual València és Capital Mundial del Disseny 2022. El seu objectiu és convertir-se en aparador del disseny valencià i mostrar la seua trajectòria creativa al llarg dels anys.
La instal·lació al complet, amb els seus 10 metres d’altura, està feta de vareta de fusta i ceràmica. El sostre de Manolo García simbolitza les ones de la mar Mediterrània i s’il·luminarà a la nit com si fora un far. És un projecte sostenible en què s’ha emprat un 50% de materials reciclats; s’ha estalviat un 70% d’aigua i utilitzarà tecnologia led i de baix consum.
L’Àgora, símbol de València Capital Mundial del Disseny
La nova estructura serà l’epicentre de la programació que presentarà l’associació València Capital Mundial del Disseny 2022. L’Àgora acollirà activitats per a tots els públics, una zona expositiva i trobades de professionals, empreses i entitats del sector. Així mateix, també s’organitzaran tallers per a professionals i famílies, taules redones, conferències i presentacions.
Segons Xavier Calvo, director general de l’associació, la zona expositiva es fonamentarà en material audiovisual. Un exemple d’això serà el documental que mostrarà el procés de construcció de l’edifici. A més, també es contempla instal·lar «exposicions de carrer» entorn de l’Àgora. En 2023 es traslladarà a la Marina de València, on es localitzarà el futur Districte del Disseny.
Visita al taller de l’artista
L’alcalde de València, Joan Ribó, ha sigut un de les primeres persones a veure l’avanç de l’Àgora del Disseny. L’edil va visitar dijous passat el taller de Manolo García on va reivindicar la importància del disseny per a integrar «les noves tendències amb la nostra artesania i la indústria tradicional». També va assegurar que serveix per a «vincular el disseny amb la cultura dels monuments fallers».