El festival de cinema Docs València, espai de no ficció ha clausurat la seua segona edició amb un notable èxit. DocsValència un any més ha apostat per la faceta industrial del sector i les noves generacions.
Tot açò a través de 75 projeccions -amb l’estrena de 36 documentals- i diferents activitats que han inclòs formació, trobades i taules redones. A més aquesta edició ha comptat amb un «estel convidat», Julien Tremp. El «pioner del cinema independent» va exhibir la seua cinta Habaneros en el festival valencià.
El fermall d’or a uns dies replets de cinema en la ciutat ho va posar la gala de lliurament de premis als millors treballs de les categories competitives. El documental sobre l’ablació femenina, The Cut es va alçar amb el premi de la categorña Mirades, dedicada a les produccions valencianes. The Cut de María Andrés i Ernest Sorrentino produït per Produccions Televisives Mecomlys i AMunt Esport narra una pràctica que han patit 200 milions de dones a tot el món. El documental compta amb la participació de doctors de l’hospital Doctor Peset de València i amb el testimoniatge de víctimes d’aquesta pràctica a Àfrica.
D’altra banda, Chicho Pereira ha obtingut el guardó «Panorama» a la millor pel·lícula nacional per Donkeyote. La categoria «Fragments» de curtmetratge va ser per al valencià David Segarra, amb la seua pel·lícula Savis de l’Horta. La categoria nacional para Buenos días España, dels directors Sara Pisos, Irati Cano, Carlos Reyes i María Barceló. En la secció «DocsLab», la guanyadora va ser Posidònia, de l’alacantí Adán Aliaga. Per la seua banda el documental Judas, de Alejandra Vera, Juan Carlos Carrano, Raúl Capdevila y Raúla Egües aconseguia l’esment especial del jurat.
Segons l’organització, les projeccions de les pel·lícules documentals han tingut un gran èxit de públic en les set seus repartides per tota València.