S’ha obert el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria de subvenció a la ‘Inversió per a l’Emprenedoria’, dotada amb un pressupost total de 598.295 euros i destinada a fomentar l’activitat emprenedora mitjançant el suport a inversions que permeten consolidar nous projectes empresarials i millorar la seua competitivitat.
El regidor d’Emprenedoria, José Gosálbez, ha manifestat que «aquestes ajudes són una inversió en el futur de València» i ha destacat la novetat d’aquesta convocatòria: «la incorporació d’un criteri d’arrelament a la ciutat com a requisit per a accedir a les ajudes». El sol·licitant haurà d’estar empadronat a València en el moment de presentar la sol·licitud i acreditar una antiguitat mínima de cinc anys des de l’1 de gener de 2016.
«Qui porta anys treballant, emprén i contribueix al progrés de València mereix que l’administració ho tinga en compte», ha assenyalat el regidor.
Requisits i termini de sol·licitud
La convocatòria preveu ajudes de fins a 2.500 euros per sol·licitud per a finançar despeses d’inversió realitzades per autònoms, emprenedors i empreses de diferents sectors productius de la ciutat. Podran accedir a aquestes ajudes les persones i entitats la activitat empresarial de les quals haja començat entre l’1 de gener de 2023 i el 7 d’octubre de 2025 i que continuen en actiu des d’aleshores.
Les persones interessades podran presentar les seues sol·licituds des d’avui fins al dimarts 30 de juny a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de València.
Les subvencions reconeixen l’aportació dels valencians
«No és raonable que qui acaba d’arribar tinga la mateixa consideració que qui porta anys aportant esforç, ocupació i riquesa a València. L’administració ha de reconéixer aquesta diferència», ha destacat el regidor.
Gosálbez ha conclòs assenyalant que «donar suport als nostres emprenedors és enfortir l’economia local, generar ocupació i tornar als valencians part de tot el que aporten cada dia a aquesta ciutat. Aquestes ajudes impulsen nous projectes, afavoreixen la creació de riquesa i reconeixen els qui fa anys que contribueixen al progrés de València».
Les subvencions es concediran per ordre de presentació fins a esgotar el crèdit disponible i seran compatibles amb altres subvencions municipals, d’acord amb els límits establits en la normativa vigent.













