Última edició del Concurs d'Allipebre de Catarroja
Última edició del Concurs d'Allipebre de Catarroja

Este dissabte a les 11 hores, el Port de Catarroja serà l’escenari del LIII Concurs Internacional d’Allipebre. Un dels actes més emblemàtics del municipi i un referent gastronòmic de la província.

“El Concurs d’Allipebre sempre ha sigut una celebració de les nostres arrels i tradicions. Enguany és a més un homenatge al treball i a la germanor del poble de Catarroja”, expressa l’alcaldessa, Lorena Silvent.

Més de cent participants elaboraran el típic guisat d’anguiles i creïlles en els tradicionals perols de ferro, seguint la recepta dels antics pescadors de l’Albufera. Es tracta d’un emblemàtic concurs organitzat per la Comunitat de Pescadors en col·laboració amb l’Ajuntament de Catarroja, que facilitarà els ingredients i la llenya. També s’habilitarà una carpa amb taules i cadires per al públic. A més, es fa una crida a portar recipients reutilitzables per a contribuir a unes festes més sostenibles i lliures de plàstic.

Entre el jurat es troben els xefs reconeguts Alejandro Platero, guanyador del premi a la Millor Paella de la Comunitat Valenciana 2025, i Jorge Lengua, Xef revelació de la Comunitat Valenciana 2022, així com Miguel Raga, president de la Comunitat de Pescadors i José Cabanes, president de la Mancomunitat de l’Horta Sud. El tribunal premiarà als millors plats amb 600, 400 i 200 euros. Paral·lelament, es repartiran 2.500 racions de allipebre entre veïns i visitants. En l’edició passada, el primer premi va ser per a Rosa Matías Descalzo, seguida de Manuel Grancha Verdeguer i Miguel Ángel García Ruiz.

La ciutadania de Catarroja gaudeix del Concrus d'Allipebre 2024
La ciutadania de Catarroja gaudeix del Concrus d’Allipebre 2024

Un cap de setmana festiu a Catarroja

El concurs no és l’única cita emblemàtica d’aquest cap de setmana. El divendres a la vesprada, els i les joves gaudiran del HollyFest, que donarà pas al sopar popular de la Confraria del Crist, a l’actuació de l’orquestra Tokyo Band i a la Batalla de Xaranges de la «Llegua».

El dissabte pel matí tindrà lloc el Territori Gamer per als més joves i els Jocs Gegants i, per la nit, es podrà gaudir de la Nit de l’Entrada al Mercat Municipal fins la matinada.

Finalment, el diumenge, la XI Festa de la Sega tornarà a convertir el Port en un punt de trobada per al veïnat i agricultors. També tindran lloc els següents actes: la Pequedisco, la Marxa Solidària de l’AFAC, el concert de la Unió Musical de Catarroja, la processó del Santíssim Crist de la Pietat i el Cant de la Carxofa.