El primer acto de la alcaldesa de Valencia, María José Catalá, ha sido subir al camarín de la Virgen de los Desamparados. Estaba acompañada de su equipo de Gobierno. Una visita realizada a la patrona después de recibir la vara de mando de la ciudad.
El rector de la Basílica ha asegurado a la alcaldesa de Valencia que “tinga per segur que la Mare de Déu intercedirà sempre per vosté, perquè encerte en el bon govern, en la justícia y en l’equitat, i sobretot, en l’atenció als més dèbils i vulnerables”. Melchor Seguí ha recordado que la Virgen de los Desamparados, entre sus títulos honoríficos tiene también el de alcaldesa de Valencia. Ha resaltado que “les portes d’esta Basílica estan sempre obertes per a tots els seus fills” y que desde la Basílica de la Virgen de los Desamparados “la encomanarem sempre a la Mare de Déu”.
María José Catalá ha subido al camarín para besar la mano de la imagen de la Virgen de los Desamparados. También ha firmado en el libro de la Basílica, ha pedido a la Mare de Déu “que ens ajude a atendre sobretot als més necessitats, i que ens faça humildes i senzills” y así poder “complir el que Tu sempre has volgut per al poble valencià”.