Fotografías: V. Gutiérrez/AVAN
SHARE

Pintures, daurats, estucs i tots els elements artístics de la capella de la Comunió de Sant Nicolás recuperen la seva lluentor després de 9 mesos de restauració, destacar els quatre llenços de petit i gran format situats en el seu interior. El projecte global de restauració de la capella de la Comunió, dirigit per l’arquitecte i professor de la UPV Carlos Campos, és possible gràcies al treball conjunt entre la Universitat Politècnica de València- a través de l’Institut de Restauració del Patrimoni- i la parròquia de Sant Nicolás, amb la col·laboració de la Fundació Hortensia Herrero.

L’arquitecte, Carlos Campos, ha assenyalat que s’ha “reparat les cobertes i la seva estructura portante, la rehabilitació de l’espai entre la teulada de la parròquia i les cúpules de la capella i el sanejament de paviments i murs”. A més, s’ha intervingut per solucionar problemes d’humitats, “una circumstància amb la qual hem hagut de conviure des del principi en aquesta església”. En aquesta Capella destaca la superposició de sistemes constructius i estils, “una característica que constitueix la principal singularitat d’aquesta parròquia de Sant Nicolás, ja que al llarg dels segles ha passat per diferents intervencions que li han dotat d’una singularitat espectacular”.

Fotografías: V. Gutiérrez/AVAN

La directora de la Fundació Hortensia Herrero, Elena Teixidor, ha destacat “l’important que és per a nosaltres aquesta església. Va ser el nostre primer projecte i portem sis anys treballant aquí en diverses fases, creixent també amb la pròpia parròquia”. En aquest sentit, ha expressat la necessitat de “posar en valor aquestes actuacions arquitectòniques, més enllà de l’acabat pictòric, que és més cridaner”. Així, “el treball d’enfortiment no es veu tant a simple vista però és fonamental i gràcies a ell hem conegut l’origen de l’edifici. Estem orgullosos del treball que s’ha fet i de la projecció turística que se li ha donat al temple”.

La catedràtica de l’Institut de Restauració del Patrimoni de la Universitat Politècnica de València, Pilar López, ha detallat que han treballat “un total de 25 professionals en aquesta rehabilitació, als quals se suma un equip de cinc persones que ha treballat en el IRP de la UPV per restaurar quatre llenços”. Aquests treballs els ha liderat el professor Vicente Guerola i hem fet un descobriment molt important per a l’art valencià. Hem aconseguit concloure amb total seguretat l’autoria d’un dels quadres de la capella, concretament la Glorificació de Saint Lucia, que es pot atribuir al pintor valencià Luis Antonio Planes”. Per la seva banda el rector, Antonio Corbí, ha donat les gràcies a “la Fundació Hortensia Herrero per impulsar tota aquesta obra i a totes les persones que han treballat aquests mesos per fer realitat aquesta restauració. El resultat és preciós i això posa encara més en el mapa aquesta església”. Corbí ha recordat que la parròquia “ha rebut en 2017 més de 300.000 persones”.