Camí de la Contienda de Llíria
Camí de la Contienda de Llíria

Llíria ha finalitzat les obres de millora del vial al Camí de la Contienda. Segons explica el regidor de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de Llíria, Paco García, «el pla d’accessos a les urbanitzacions de Llíria continua completant-se. En esta ocasió s’ha materialitzat amb la repavimentació, la pacificació del trànsit i la incorporació d’un carril bici al vial que interconnecta les urbanitzacions de Vall de Llíria, Edeta, Xelvaneta i Xelardo».

A través d’un recorregut de prop d’1 quilòmetre, s’ha projectat un nou disseny del vial que té com a objectiu millorar la seguretat viària mitjançant la repavimentació integral de la calçada, la instal·lació de tres passos elevats per a reduir la velocitat i pacificar el trànsit de vehicles, així com l’adaptació dels diversos passos de vianants existents, que es mantenen en la seua ubicació, però amb els respectius guals adaptats a la cota de la calçada i sense ressalts.

El regidor de Mobilitat Sostenible assenyala que «el nou carril bici bidireccional tindrà 2,50 metres d’amplària, discorrerà segregat de la calçada, amb un espai de separació i amb elements de delimitació en diferents punts del recorregut, i en algun tram serà compartit per vianants i bicicletes».

El projecte estava inclòs en el Pla d’Inversions de la legislatura 2023-2027 per a les urbanitzacions de Llíria. Dins d’este pla s’han dut a terme diverses actuacions per a millorar la interconnexió i l’accessibilitat als nuclis residencials, com les executades al Jardí de Lauro i Puig i Lis, la ronda nord del Camí de Benissanó-Olocau, que dona accés a l’Alt de Botigueta, Safareig, la Sima, el Secanet i Corral d’Albert, així com les dels accessos a Corral Marquesa-Formidables, el Cabeço de l’Àguila i Montecollado.

Les obres han tingut un termini d’execució de tres mesos i han comptat amb una inversió de 210.000 euros.

García destaca que «les millores en mobilitat urbana que s’estan duent a terme, tant al nucli urbà com a les urbanitzacions, generen espais segurs on el vehicle, els ciclistes i els vianants puguen conviure de manera segura i, al mateix temps, potenciar la mobilitat sostenible».