L’Ajuntament de Quart de Poblet commemora un any més el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, que se celebra el pròxim diumenge 28 de juny, amb una programació especial sota el lema “Quart de Poblet, orgullosa. Protegim-nos de la intolerància”, una campanya que posa el focus en la defensa de la diversitat i el respecte davant qualsevol forma de discriminació.
A través de diferents activitats culturals, educatives, institucionals i de sensibilització, el municipi mostra el seu compromís amb la igualtat real i efectiva de les persones LGTBI, consolidant el treball en matèria de diversitat, inclusió i drets humans.
L’alcaldessa de Quart de Poblet, Cristina Mora, destaca que “Quart de Poblet és un municipi obert, orgullós i compromés amb la igualtat real. Davant qualsevol tipus de discriminació dels drets del col·lectiu LGTBI, des de l’Ajuntament els defensem amb polítiques reals i amb fets. Perquè viure amb llibertat no és una opció, és un dret, i continuarem defensant-lo”.
Per a acostar la reivindicació a la ciutadania, este divendres s’ha procedit a la declaració institucional amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, i s’ha instal·lat un estand informatiu i de sensibilització a la porta de l’Ajuntament obert a la ciutadania.
La regidora d’Igualtat, Lucía Fernández, ha sigut l’encarregada de llegir la declaració institucional, reivindicant la lluita i la defensa dels drets de totes les persones. “No estem només per gestionar la diversitat, sinó per garantir drets, canviar realitats i no fer ni un pas arrere”. En este sentit, insistix que “mentre hi haja una sola persona que no puga viure lliurement qui és, la nostra faena com a polítiques i polítics no haurà acabat”.
“Davant de l’odi, el retrocés o la indiferència, nosaltres ho tenim clar: més política pública, més drets i més orgull. Perquè a Quart de Poblet la igualtat serà real o no serà”, ha conclòs Fernández.
Una programació diversa i inclusiva
Entre les accions impulsades des de l’Ajuntament, s’han col·locat banderes LGTBI+ en espais públics i edificis municipals, i s’han realitzat activitats de sensibilització dirigides a la ciutadania, propostes culturals i educatives, així com l’exposició ‘Donant la cara’, cedida per LAMBDA i organitzada junt amb l’Associació Sense Diferències.
A més, Quart de Poblet ha acollit l’espectacle “Celebra la Diversitat”, així com el conta-contes “Missió Arc iris” i el punt d’interés temàtic instal·lat en la Biblioteca Municipal Enric Valor, propostes diverses pensades per a arribar a diferents generacions i fomentar valors com el respecte des de les edats més primerenques.
Un compromís que es manté tot l’any
L’Ajuntament de Quart de Poblet subratlla que les activitats de l’Orgull formen part d’una estratègia municipal permanent a favor de la igualtat i la diversitat. Al llarg de l’any, el consistori desenvolupa accions de sensibilització, formació i acompanyament, impulsa campanyes de prevenció de la discriminació amb diferents àrees, i treballa de manera coordinada amb entitats socials especialitzades per a garantir l’atenció i el suport a les persones LGTBI+.
Així mateix, el municipi integra la perspectiva d’igualtat i diversitat en les seues polítiques públiques, promovent espais segurs i inclusius en àmbits com l’educació, la joventut, la cultura, l’esport o el comerç, entre altres.
Quart de Poblet reafirma el seu compromís amb una societat més inclusiva i respectuosa, i convida tota la ciutadania a participar en les activitats programades i a sumar-se a un missatge clar: la diversitat és un valor que hem de protegir i celebrar cada dia de l’any.













