Votació d’una moció per a reclamar el servici de llançadora en la sessió plenària de març de 2026

El Barri del Crist i Quart de Poblet estaran connectats a partir del pròxim 29 de juny per una nova línia llançadora de Metrobús. D’esta manera, es complix una reivindicació sostinguda durant anys per part de l’Ajuntament davant l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), dependent de la Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i Recuperació de la Generalitat Valenciana.

La nova línia, identificada com a 162C, respon a la necessitat d’establir una connexió directa entre el Barri del Crist i la xarxa de Metrovalència. Així, este servici servirà per a cohesionar Quart de Poblet amb el Barri del Crist i facilitar la mobilitat dels veïns i veïnes de la Mancomunitat, així com integrar-lo en la xarxa de Metrovalència. El recorregut tindrà una duració aproximada de 12 minuts en direcció a l’estació de Metrovalència i de 10 minuts en sentit invers.

La línia comptarà amb 17 expedicions d’anada i altres 17 de tornada distribuïdes en tres franges horàries —matí, migdia i vesprada-nit— amb la finalitat d’adaptar-se als principals moments de desplaçament de les persones usuàries. El primer servici eixirà a les 7.00 hores des del Barri del Crist, mentre que l’última expedició partirà a les 21.00 hores des de l’estació de Quart de Poblet.

El servici es prestarà mitjançant un autobús elèctric i les parades estaran equipades amb codis Navilens, que faciliten l’accés a la informació del servici, especialment a les persones amb discapacitat visual. Així mateix, s’instal·laran marquesines amb informació en temps real per a millorar l’experiència d’ús i oferir informació actualitzada durant l’espera.

Una reivindicació de l’Ajuntament de Quart de Poblet

El 21 de març de 2024, el consistori va traslladar formalment a l’ATMV la necessitat d’implantar un servici llançadora mitjançant autobusos de tracció elèctrica, similar a l’existent a Xirivella, que assegurara l’accés efectiu a la xarxa metropolitana, la connexió amb els municipis de la Mancomunitat Intermunicipal, com Quart de Poblet i Aldaia, i que oferira idèntics nivells de qualitat, freqüència, puntualitat, accessibilitat i integració tarifària, sense suposar cap sobrecost ni per a les persones usuàries ni per al mateix Ajuntament.

Encara que a data de 28 de maig de 2024 l’aleshores directora gerent de l’Autoritat va confirmar per escrit que la llançadora que donaria servici al Barri del Crist quedava recollida en el contracte d’operació dels servicis metropolitans d’autobús per als pròxims deu anys, atenent les necessitats de Xirivella, Quart de Poblet, el Barri del Crist i municipis adjacents, serà dos anys després quan este servici entrarà finalment en funcionament.

Després de diversos mesos de reunions tècniques i polítiques mantingudes entre ambdues administracions, en les quals es va abordar la necessitat de garantir una solució de mobilitat justa, eficient i en igualtat de condicions per a la ciutadania del Barri del Crist, l’Ajuntament de Quart de Poblet va exigir de nou a l’ATMV, al març de 2026, el compliment íntegre dels compromisos adquirits per a la implantació d’un servici llançadora que connectara de manera eficaç el Barri del Crist amb la xarxa de Metrovalència.

Finalment, este pròxim dilluns, 29 de juny, es posarà en marxa la nova llançadora.